Alla inlägg under september 2012

Av Jessica Hellman - 15 september 2012 13:26

Igår var man på begravning för morfars bror Uno, det gick väl bra tills syskonen står där framme och säger att dom mist sin 6e länk dom är 12 syskon och nu är dom bara 6 kvar :( Uno va den goaste underbaraste farbror som fans så himla snäll och mysig! Tårarna kom och jobbigaste va att gå fram till kistan och säga ett sista farväl... Ville bara springa därifrån :(

Men nu har du det bra där uppe med dina andra syskon! <3

Igår kväll så blev jag och skrutt bjuden på mat av Magnus på spicy cow första gången jag äter där :) god mat va de i alla fall :)

Idag vet ja inte riktigt va vi ska hitta på :) märks va dagen har att erbjuda :)

Imorn blir det cross i hedemora i alla fall :)

Av Jessica Hellman - 6 september 2012 10:04

Den som väljer att läsa läser men det är då inget upp piggande inlägg utan bara min klagomur, men de är det jag använder min blogg till!


Som sagt så har jag vart sjuk i 2 veckor snart, i förrgår fick jag veta att jag har bronkit, stämbandsinflamation och förkylningsastma. Och läkarns vanliga fråga: röker du? ja det gör ja ju! och ja det har jag gjort sen jag va 13 år! jag hade uppehåll i 2 år det började septemper 2005 2 måndader innan Julia föddes men sen exakt på datumet 2 år senare så började jag igen (ja jag vet jag är dum!) ni som inte är rökare förstår inte hur man kan va såå beroende och det är ju såå lätt att sluta!! NEJ det är det INTE! det är ett helvete speciellt om man inte mår bra, och må bra det är nått jag inte gör just nu allt är emot mig hela tiden! och jag känner att ciggaretterna lugnar mig jag får slappna av en stund och mitt psyke mår bra i nån minut i alla fall. Och ja jag VET att min kropp inte mår bra av det för dum det är ja inte, rökning är inte bra för fem öre, och speciellt inte för mig som har känsliga luftrör och har fått bronkit och lunginflammation så många gånger. Jag är 25 år och ja jag har ju hur många år kvar som helst som jag vill leva och ja jag vet att ciggaretterna förstör det. Men som sagt jag har försökt slutat många gånger! jag mår inte bra i psyket nu när jag röker heller, men slutar jag och röka så kommer jag må sämre för jag vet att jag går upp i vikt! när jag vägde in mig med Julia i mars 2005 så vägde jag 73kg under graviditeten gick jag upp 14 kg och sen ner 7 direkt efter förlossningen. Men efter allt det där så gick jag upp från 80 kg till 103 kg väldigt snabbt, dit vill jag inte igen! 2007 gick jag ner 20 kg fort men det beror mycket på att jag inte åt nått. Jag står still just på 83/84 nu och upp vill jag inte och jag vet att jag går upp igen om jag slutar röka och ja då kommer ja ju inte må bättre av det heller. 


Men nu har jag försökt bestämt mig här hemma över hur jag ska göra för att jag både ska må bättre och kunna sluta röka! jag ska bara planera in det lite mera....

För rökningen skadar mig, min hälsa, min ekonomi, min dotter mår inte bra av de, och ja jag mår ju inte heller bra egentligen av de (bara i psyket) 

Jag har sagt många gånger att jag ska träna för nu jävlar ska jag gå ner i vikt, men jag kommer dit och jag börjar då ballar ryggen eller mina fötter ur och jag får sån smärta så de finns inte jag kan sitta och grina här hemma för att de gör så jävla ont! men ja jag ska försöka ta tag i mitt liv nu, men det är mycket förändringar och så som kommer att bli och jag ska försöka göra de så att jag mår bra samtidigt oxå.


Nu har jag skrivit massa tråkigheter men ja läs bara om du vill....! inget tvång lixom! 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards